Darmowa dostawa od 149,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Wapń - suplementy diety zawierające wapń

( ilość produktów: 3 )

Jednym z kluczowych składników odgrywających istotną rolę w utrzymaniu prawidłowej kondycji kości oraz całego organizmu jest wapń. Choć jego dostarczenie może być trudne jedynie za pomocą pożywienia, naturalne suplementy diety bogate w ten składnik mogą stanowić skuteczną alternatywę. W asortymencie naszego sklepu znajdziesz ekologiczne preparaty od sprawdzonych producentów, które zawierają wapń. Tabletki i kapsułki są łatwe w stosowaniu i doskonale uzupełniają codzienną dietę.

Wapń – jaką rolę odgrywa w organizmie?

Wapń jest jednym z najważniejszych pierwiastków w organizmie ludzkim, pełniącym istotną rolę w wielu procesach fizjologicznych. Głównym zadaniem tego makroelementu jest utrzymanie zdrowia kości i zębów poprzez budowę oraz wzmacnianie struktury kostnej. Ponadto wapń jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania mięśni, w tym serca oraz do przewodzenia impulsów nerwowych. Pierwiastek ten bierze udział w krzepnięciu krwi i procesie dzielenia się oraz regeneracji komórek, reguluje działanie niektórych hormonów, a także umożliwia skurcze mięśni szkieletowych i serca.

Wapń – występowanie wapnia w pożywieniu

Chcesz wiedzieć, w czym jest wapń? Produkty bogate w ten pierwiastek to przede wszystkim:

• mleko i produkty mleczne, w tym kefir, jogurt i ser,

• warzywa liściaste, w tym kapusta, szpinak, rzeżucha, jarmuż i brokuły,

• orzechy i nasiona, takie jak migdały, siemię lniane, sezam oraz chia,

• ryby - sardynki, łosoś, śledzie,

• kasza gruboziarnista,

• natka pietruszki,

• nasiona roślin strączkowych,

• niektóre suszone owoce (morele oraz rodzynki),

• produktu sojowe, w tym tofu i mleko,

• woda wysoko zmineralizowana.

Źródło wapnia to także niektóre soki owocowe i napoje roślinne wzbogacone o ten składnik.

Niedobór wapnia – skutki i objawy

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jakie oznaki daje niedobór wapnia. Objawy braku tego pierwiastka to zazwyczaj na początku bóle stawów, skurcze mięśni, bóle głowy, a także drętwienie kończyn. Jeśli niedobór zostanie zignorowany, mogą pojawić się poważniejsze problemy, takie jak osłabienie kości i uzębienia. Osteoporoza oraz próchnica stają się więc realnym zagrożeniem. U dzieci w przypadku niedoboru wapnia możliwe są także zaburzenia wzrostu.

Wapń całkowity to jedno z badań laboratoryjnych, które pozwala ustalić stężenie tego pierwiastka w surowicy i określić, czy niezbędna jest suplementacja. Ile zatem powinien wynosić poziom takiego makroelementu w organizmie, jakim jest wapń całkowity? Normy dla osoby dorosłej wynoszą zazwyczaj 2,12–2,62 mmol/l (8,5–10,5 mg/dl).

Nadmiar wapnia. Czym grozi przedawkowanie wapnia?

Choć wapń jest niezbędny dla zdrowia, jego nadmiar może prowadzić do różnych niepożądanych skutków dla organizmu. Objawy hiperkalcemii mogą być różnorodne. Osoby dotknięte tym stanem często skarżą się na nudności, brak apetytu oraz problemy z trawieniem, takie jak zaparcia. Osłabienie mięśni, nadmierna senność i zmęczenie mogą być także sygnałami, że poziom tego makroelementu przekracza normę. Co więcej, nadmiar wapnia objawy daje także w innej postaci. Może wystąpić zaburzenie wchłaniania innych składników odżywczych, takich jak cynk i żelazo, co może prowadzić do niedoborów tych pierwiastków w organizmie. W skrajnych przypadkach hiperkalcemia może również sprzyjać powstawaniu kamieni nerkowych.

Wiele osób nie wie, że niektóre zmiany na ciele mogą wskazywać na nadmiar wapnia. Objawy skórne to przede wszystkim osłabienie kondycji skóry i powstanie twardych, białych guzków, które tworzą się na dużych stawach. Takim zmianom często towarzyszy silne swędzenie, które może być bardzo uciążliwe.

Dawkowanie wapnia

Zalecenia dotyczące dziennej dawki wapnia zmieniają się wraz z wiekiem i fazą życia. Dla osób dorosłych, jak również dla dzieci w wieku od 4 do 8 lat wynosi ono 1000 mg pierwiastka na dobę. Dla maluchów w wieku do 3 lat zapotrzebowanie na wapń jest niższe i osiąga wartość około 700 mg dziennie. Jednakże w okresie intensywnego wzrostu fizycznego i intelektualnego, czyli między 9 a 18 rokiem życia, zalecana dzienna dawka tego makroelementu zwiększa się do 1300 mg. Jak uzupełnić wapń? Suplementacja jest jednym ze sprawdzonych sposobów. Nie należy jednak zapominać, że preparaty nie mogą zastąpić naturalnych źródeł pierwiastka w diecie.

Wiesz już, jaką rolę w organizmie odgrywa wapń. Suplementy z naszego asortymentu takie jak Wapń z Muszli Ostryg wzbogacą Twoją dietę w ten istotny składnik, pomagając utrzymać zdrowe kości i zęby oraz wspierając prawidłowe funkcjonowanie mięśni, a także układu nerwowego. Zapoznaj się z ofertą i postaw na ekologiczne preparaty bez recepty.

Zaufane Opinie IdoSell
4.89 / 5.00 1090 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-13
Super
2024-05-13
Jest ok
pixel